Godmorgon

Sitter och väntar på att mina ägg ska bli färdigkokta. Ska iväg och jobba idag med. Idag tar jag tåget. Igår tog jag bilen. Varför jag inte tar bilen idag också är för att radion startas av sig själv och laddar ur batteriet i bilen... Det upptäckte jag igår nämligen när jag skulle till jobbet. Bilen gick inte att starta och jag visste inte vad jag skulle göra. Ringde till Anna på jobbet jag sa att jag skulle bli lite sen. Ringde pappa och han sa att han va i stan och kunde inte komma och hjälpa mig. Fick numret till min farbror Mattias som bor i närheten men han svarade icke. Stod ute och frös i min kalla, kalla lilla jacka i 20 minus och funderade på om jag ska börja röra mig mot tåget. Men då kommer en kär vän, Europark, som gett mig p-böter 2 gånger. Han vill gärna hjälpa mig men han har inga startkablar. Inte jag heller självklart. Han erbjuder sig att köra mig till OK Q8 så jag kan köpa startkablar, så vi rullar iväg. Jag springer in köpter dom och så åker vi tillbaks och han fixar allt. Så jättemycket tack till killen från Europark!!!! :)
.
.
Känns ändå ok att åka tåg idag. När Anna såg min kalla jacka så sa hon att så får jag inte gå i vinterväder så jag fick låna en varm dunjacka av henne (tills min vinterjacka är tvättad). Tack Anna! :D
.
Nu är mina ägg klara. Hejs svejs ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

när evelina är i farten ;)

2010-01-07 @ 18:36:39
URL: http://nyllis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0